Kardeşler dört kısımdır: 1-sana ve kendine yararı olan. 2-sana yarara olan 3-senin zararına olan. 4-ne sana ve ne de kendine yararı olan.
Bu üç kimsenin dışında hiç kimseye ağız açma: dindar, yiğit ve soylu. Çünkü dindar kendi dinini koruması için ihtiyacını karşılar. Yiğit de (seni ümitsiz etmeyi) kendi yiğitliğine sığdırmaz, utanır. Soylu ise ihtiyacın için yüzünün suyunu dökmeye mecbur k.
İmam(as) oğlu seccad(as)’a şöyle buyurdu: “ey oğlum! allah’tan başka yardımcısı olmayan kimseye zulmetmekten sakın.
Bir adam gelip imam(as)’dan yardım istediğinde imam şöyle buyurdu: ağır bir borcu, gücü aşan yüklü bir tazminatı ödemek ve aşağılayıcı fakirlik dışında ağız açmak doğru değildir. O adam: bunlardan biri için gelmiştim” dediğinde, imam(as) kendisine yüz din.
Allah’ın, kendi kulunu istidracı gafil avlaması, ona bol nimet verip şükretmek (hususunda) başarısız kılmasıdır. Fırsatı elinden kaçıncaya kadar nimetle meşgul olup velinimetini hatırlamamasıdır.
Bir adam imam(as)’a selam vermeden nasılsınız? allah afiyet versin. Dediğinde şöyle buyurdu: evvel selam, sonra kelam. Allah sana da afiyet versin. Daha sonra buyurdular ki: selam vermedikçe hiçbir kimseye konuşma müsaadesi vermeyin.
Bazıları allah’tan bir şey umarak ibadet ederler; bu tacirlerin ibadetidir. Bazıları da korkarak ibadet ederler; bu da kölelerin ibadetidir. Bazıları ise allah’a şükür olarak ibadet ederler; bu da hür insanların ibadetidir; işte en faziletli ibadet budur.
Kerbela’ya doğru hareket ettiklerinde şöyle buyurdular: doğrusu bu dünya değişip tanınmaz olmuş ve bütün iyiliklerine sırt çevirmiş; kabın dibindeki azıcık kalıntı sudan ve havası ağır olan otlaktaki gibi alçak yaşantıdan başka bir şey kalmamıştır.
En büyük cihad, zalimin karşısına çıkıp; sen 'haksızsın' demektir.
Hakka amel edilmediğini ve batıldan da kaçınılmadığını görmüyor musunuz? böyle bir durumda mü’minin ölümü arzulaması haktır. Ben ölümü saadet, zalimlerle yaşamayı ise alçaklık biliyorum.