Hürriyet de, mutlak tanımı imkansız sözcük ve kavramlar arasında ve belki de başında yer alıyor; taşın hem özgür ve hem de esir olduğunu söylemek mümkündür ve bu hürriyetin anlatılmasındaki zorluğa işaret etmektedir. Hareket, istek veya alışkanlığını kayb.
Şimdi çok daha kapsamlı bir askeri müdahalenin tersini yapması mümkün. Tersi şu: erbakan'ı türkiye siyaset sahnesinden silip erbakan'ın temsil ettiği islamcı dinsel politikayı daha yoğun bir biçimde uygulamak. (1979).
Siyasal iktisadın duygusuz fakat açıklayıcı mantığıyla bakınca ortaya şöyle bir sonuç çıkıyor: ufukta islam var. Aslında islamcı baskı şimdi de var. Ufukta olan daha derin bir dinsellik. (1979).
Plütokrasinin altmışlı ve yetmişli yıllardan korkusu, cumhuriyet'ten korku olmuştur. Asıl yıkmak isteyen, plütokrasidir. Yıkıcıları, yarattılar.
Cumhuriyet iktidarı sınırlamak demektir ve her kim "sınırsız iktidar" vaaz ediyorsa, bir cumhuriyet düşmanı ve yıkıcısıdır.
Türkiye, büyümezse küçülür.
İnsanlar her gün lahmacunu kolay kolay kabul etmezler. Gerçekten insanlar güzel şeylere layıktır. Ancak türkiye’nin kapitalizmi, bundan sonraki dönemde işçi ve emekçiye yalnızca lahmacun vaat edebiliyor. Amma bunun da tek başına yetmeyeceğini bilmektedir.
Ülkemiz, sermaye birikiminden başka bütün birikimlerin reddedildiği bir yapıya dönüşmek üzeredir.
Türkiye tarihinde bir çerkez ethem olayı, bir mustafa suphi olayı ve bir inönü zaferi olayı var. Her biri ayrı ayrı yerlerde ve ayrı ayrı tarihlerde anlatılıyor. Şimdiye kadar yapılmayanı yaptım: hepsini beraber anlatmaya çalışttm. Başardığımı sanıyorum.
Araştırmalarım, beni bu iddianın kaynağına götürmüştür. İsyan sırasında, tkp adına, moskova'daki basit bir basın açıklaması kaynaktır. Bu iddia önce moskova ve sonra da ankara'da benimsenmiştir; moskova, o sırada değerli müttefiki türk devleti'ni destabil.