Gözler yangın şimdi
bunca yil cigliklar kosturulmus bu yolda
deli taylar gibi ter icinde cigliklar
savrulan bir yanlisa vurulmak icin mi
yoksa daglari yirta yirta yuruyen
bir irmak diliyle durulmak icin mi
gozler yangin simdi-ufuklar duman
dunya degisiyor-masali koca bir yalan
tam kirk yil bulandirdilar sulari
niliferleri daglara tasidilar
kekikleri caylara
ugrun ugrun-ince ince-gizlice
ve sinsice yuruduler karanliklara
pinarbaslarinda yarpuzlar utandi
ormanda koknarlar
sonra leylak dusmani bir aksam vakti
dunyanin degistigini buyurdular
ihaneti kanli bir gelinlik icinde
yeryuzunun yataginda doyurdular
durduk dusunduk sularla birlikte
daglarla - ormanlarla - bulutlarla birlikte
durduk dusunduk
nergislerle - nevruzlarla - gullerle birlikte
yok olan hicbir cicek yoktu yeryuzunde
durduk dusunduk
martilarla - turnalarla - guvercinlerle birlikte
yok olan hicbir guzellik yoktu yeryuzunde
durduk dusunduk
nehirlerle - denizlerle - okyanuslarla birlikte
yok olan hicbir dalga yoktu yeryuzunde
tamda yunuslar sevisirken arsipel'de
tamda gokkusagi sevinlesirken
ozlenen renkler siliniyor dediler
tamda insanin insanligina ceyrek kala
yarim metrelik cam bir savas alaniyla
ciktilar karsimiza teknoloji yalaniyla
gozler yangin simdi ufuklar duman
dunya degisiyor masali koca bir yalan
cocuklar olurken butun ulkelerda
ey koca nazim
ey ustamin ustam dedigi
milyonlar icindeki vatansiz yalnizim
cocuklar guldu demistin o buyuk ulkede
gelde gor simdi
o yuzlerde buyumus yarinsiz ofkeyi
gelde gor
gece gelen telgraftaki yuce degerin
nasil bir korluge kurban verildigini
yureklerde yukselen son anitinda
gelde gor nasil yerlere serildigini
sonrasi vurgun soygun ve talan
sonrasi gozyasi ve kan
caykovski harlemde bir tepinme
tolstoy sutyen bosluklarinda pembe dizi
mayakovski bir papaz duasi belki
puskin carlik ozlemlerinin siirsel gizi
gozler yangin simdi ufuklar duman
dunya degisiyor masali koca bir yalan
ne olur tunctandi demirdendi demeseydin
bir tabuttan korkan o saire gonul vermeseydin
a....... neruda'nin sili kasimpatilarini
hasan huseyin'in kirmizi gul dallarini
howard fast'in firtina sonrasi cigliklarini
olmeden once mezarinin basina koysaydin
burcu burcu gurcu gurcu koksaydin
dunya degisiyor masalina kahkalar atsaydin
son anda sokup ellerini kanayan kalbine
cocuk yuzlu yepyeni bir siir cikarsaydin
nasilda severim seni
hirosimali bir kizin yaprak dudaklarinda
isci tulumuyla istanbul da taksim alaninda
ve 1960 yazinda kuba da nasilda severim
al simdi ellerimi
yattigin o buyuk ulkenin topraklarina uzat
yanar parmaklarim yanar
ne solohovlar ne de gorkiler var
yalnizca seni o topraklarda tutsak edenler
ve memed in ozlemiyle oraya gomenler var
yanardaglar mi patliyor bilemiyorum
denizlerle karalar yer degistiriyor
dinazorlar mi gocuyor yoksa
bir yanim tirpan yine-bir yanim gul bahcesi
bir yanim soygun yine-bir yanim ter ezgisi
soylermisin ey ustalarin ustasi
nedir bu degismenin yarinsiz sonrasi
simdi senin ceviz yapragi kivil kivil ulkende
kimi dunya degisiyor masalinin halinde
ki orta asya nin kimiz tadi hala dilinde
kimi zonguldak madenlerinde
pasabahcede ve cukobirlikte
yurtici kargoda ve toros gubrede
direnen butun yureklerle birlikte
kimi dort bin yillik gunes pesinde
adinin ozgurlugu icin dogusmekte
degisen nedir soylermisin
alinterinin nehirlestigi bu yasam icinde
bir tren penceresinde saman sarisi saclar
ruzgarin yelesinde nasil ulkeden ulkeye
beyinden yurege nasil firtinalarla kosar
o buyuk coskular
o sonsuz duygular
uzansam her teline simdi ellerim yanar
her biri bes dolara bir masadan ucar
bir baska masaya konar
seninse bu korkutuk gidis icinde
insanlik adina yuregin bir baska kanar
dikersin gozlerini masmavi yarinlara
insanligin insanca yasamini ozlersin
ve soylenirsin kendi kendine
caginin tanigi her sair gibi sen de
ne aclik ne zulum ne de kan
ancak biz kazandigimiz zaman
ve butun insanlik insanca yasadigi zaman